måndag 1 augusti 2011

Livet är underbart...

Så kom den då kulturdagen, med massor av solsken, glada både kända och okända besökare. TACK alla ni som handlade och inte minst gav oss uppmuntrande kommentarer och beröm. Det inspirerar både liten och stor till fortsatt skapande.

Alva packar upp och ordnar till sina alster som hon knåpat med under året och jag försöker göra mitt bord inbjudnade...


Det var inte svårt att sälja idag.... kaffeljus ,teboxar och väskor tillhörde nog favoriterna hos mig.
En liten kär besökare denna dag, Alexander (barnbarn) var inte ett skvatt intresserad av att handla, här fanns ju gamla (som gatan) traktorer vars däck man kunde känna och knacka på
Man fick till och med provsitta....vilken lycka
Efter en härlig eftermiddag hade mina barn med repsektive, samt min mamma ordnat med middag till oss alla i stugan som vi har en bit ifrån Pataholm. Jag njöt av samvaro och gemenskap!
Som om inte detta vore nog...
Under stor del av juli månad har jag varit "back-up-bebis-vakt" till min systerdotter Frida och hennes man Thommy. De har tre härliga killar och väntade på lilla syskonet och när det ville komma till världen skulle jag ta hand om småkillarna. Vi har väntat och väntat...och den enda dagen som inte var lämplig var "Pataholmsdagen". Hela den lilla familjen var med oss den dagen och mamma Frida hade känningar...
Vi lämnade stugan, de åkte hem till Trekanten, jag åkte hem en stund till Ängö.  Vid 9 tiden blev jag kallad till dem.
Halv 12 på natten åkte de till förlossningen, killarna sov, jag kunde självklart absolut inte sova...och kl 2 ringde en mycket lycklig och nöjd Frida och berättade om det här lilla trollet....så ljuvlig
Nu kunde jag väl sova lugnt....
Nej nu såg jag förväntansfullt fram emot att följande morgon få ta killarna med mig och hämta hem lillasyster Li samt mamma och pappa.


Vilken känsla att hålla denna lilla perfekta varelse ca 8 tim gammal, i min famn.
Visst är livet underbart...och skiftande...




11 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så rörd!
    Visst var det en underbar dag från början till slut? Ni hade gjort så fint vid ert lilla bord, marknaden mysig, god mat, näringar och käringar och så en liten dotter som efterätt.

    Tack för all hjälp och stöd, dehär gick ju hur bra som helst. Just nu ligger Li här och spejar i sängen, hur nöjd som helst. tack snälla!

    Många kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Å så roligt att höra att det gick bra både på Kulturdagarna och med bebis vakten.
    Men det hade jag aldriv tvekat på. Ert bord på kulturdagen var helt i sin egen klass med alla vackra alster som ni hade skapat.
    Som du avslutade kvällen med en ny liten familjemedlem i er släkt. Kunde väl inte har blivit bättre. Säger grattis till allt.

    Många Kramar Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken dag för dig , Grattis till allt ....

    Jag går och tittar och beundrar mina koppar och framförallt kortet, men har inte vågat ge mig på
    denna vikning än .......

    kramar från Drag
    //anneli

    SvaraRadera
  4. Hej Eva! Pappa var med men jag kan berätta sen varför jag inte presenterade honom..nu känner jag mig dum du kommer förstå varför när jag berättar sen..Gratta den duktiga mamman för gud vilken härlig känsla det måste varit!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Det var så fint på kulturdagen - och du och Alva hade så härliga saker att visa/sälja! Så roligt att vädret var så fint och att det gick så bra för er. Och vilken tajmning med den lilla bebisen! Grattis!

    SvaraRadera
  6. Ja, livet har sina vändningar. Jag blir så glad av att läsa på din blogg och se de fina bilderna. Fantastiska Frida som levererar bebis och kommer hem på samma dygn. Må nu gott och njut av bebisdoften! Kramiz Nettan

    SvaraRadera
  7. Vilket fantastiskt dygn du har haft! Så mycket glädje och spänning. Härligt!!!

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  8. Grattis till både det fina resultatet i Pataholm och till den nyfödda lilla bebisen i familjen. Underbart !! Synd att jag inte kunde åka till Pataholm. Du förstår varför i mitt nästa inlägg.Skulle gärna vilja köpa en kopp av dig om du har någon kvar. Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder från marknade. Hoppas du fick mycket sålt.....såg ut som det var mycket godis där. De där ljuskopparna har jag också gjort. Mycket uppskattade. Undrar om jag bloggat om det??? Har nog ett kort på lut i datorn någonstans. Och en liten bebis kom till världen också. Så söt!
    Tack för dina goa ord hos mig. Blir så himla glad av det ska du veta. Riktigt glad.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  10. Vilken undererbar dag ni fick , dina alser och kaffekoppar är helt ljuvliga.

    Du är så duktigt.....
    Jag går och beundrar mina kaffekoppar och framförallt kortet jag köpte av dig, ska testa göra ett kort i kväll med den vikningen .......

    Kraaaam Anneli

    SvaraRadera
  11. Oj vilken händelserik & fantastisk dag ni hade!
    Grattis till både den nya, supersöta familjemedlemmen & till en lyckad försäljning!
    Kram Annelie

    SvaraRadera