söndag 18 september 2011

Födelsedag,fat och förpackning.

Idag ska jag uppvakta min snälla, goa, tjusiga svärdotter som fyller år. Av hennes mamma Gunilla fick jag för ett tag sen en undran om jag kunde göra ett fat till Cattas födelsedag, av speciellt porslin som Gunilla har. Jag fick vackra vita koppar och fat och ett av faten var handmålat av Cattas mormor. Detta vackra porslin vågade jag inte borra i, så det blev limvarianten.
Eftersom hallongrottor tillhör Cattas favoriter, bakade jag sådana och fyllde fatet med..... lite cellofan som pricken över i:et.

Presentkort från HM (där Catta jobbar) önskar hon sig alltid och i brist på fantasi, fick det bli ett sådant. Funderade lite på hur jag skulle förpacka det och kom på att jag för lite sen blev inspirerad av en ask i tidningen Ett trykk. Letade fram den och följde beskrivningen, men den asken blev väldigt stor så nu har jag måttat om och då blev den så här:

Fyllde asken med presentkortet inslaget i lite silkepapper och en tag. Satte magnet i locket för att stänga.
*
Har faktiskt hunnit med två vindekorationer också. Dessa har min dotter beställt till två arbetskamrater som ska uppmuntras.Hon ska förstås hänga dem på en vinflaska men också stoppa en god choklad i "fickan" På tagen fick det bli sparsamt med dekoration för det behövdes utrymme för att skriva.


Önskar er alla läsare en fin vecka och ska försöka att lägga beskrivning på väskan i förra inlägget och dagens ask nästa gång jag bloggar.
Ha det gott
hälsar Eva

14 kommentarer:

  1. Vilka presenter !! jag säger bara ...WOW !!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så härligt att se att du har haft tid att pyssla lite grann, det är så bra för själen =). Tänkte göra mitt första julkort ikväll!!

    SvaraRadera
  3. Åh, så mycket fint du gjort .......
    Gillade allt jättemycket ....

    Pysselkrammmmmmmmmar

    //anneli

    SvaraRadera
  4. Så fina saker du gjort!! Läckert med hallongrottorna på ditt fina "koppfat". Så smart att göra en ficka på tagen att hänga på en flaska... Me like!! :-)
    Ha det så bra! Kram, Pillan

    SvaraRadera
  5. Voahhh, vilka underbara saker du gör. Ditt fat och allt det andra du har gjort är kanonfina. Förstår den som får detta bli glad. Ha en bra vecka. Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Underbara present. Så otroligt fina saker. Vad glad hon ska bli. Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Alva valde, mormor Greta målat, Du satte ihop faten och jag är med på ett litet hörn, vet att detta kommer gå rakt in i hjärtat på Catta, en present gjord med hjärtat, och så fint det blev,tack snälla Du, Kram // Gunilla

    SvaraRadera
  8. Så fina saker du har gjort. Nu har jag också gjort kaffeljus,tack för din beskrivning. Jag blev såå nöjd med resultatet. Ha det så gott. kram Nina

    SvaraRadera
  9. Wow! Så mycket fint du gjort! Förstår att du inte vågade borra i det vackra porslinet...det gick ju utmärkt med din lösning! :))
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Underbara presenter, jag säger bara ...så snygga!!!!Vad duktigt du är Eva.
    Förstår den som får detta bli glad!

    Kraaaaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  11. Men så fina saker du skapat, gillar dina fat det vet du och detta med hallongrottor mumms...
    Jätte vackra flaskkort, roligt med en ficka att stoppa något gott i, skall försöka komma i håg denna idén.
    Ha det gott!
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  12. Underbara alster du skapat, jag bara älskar dina kakfat. Kan man få göra en beställning på ett tills du ska komma till V-vik?
    Galet fina vintags.
    kram kram

    SvaraRadera
  13. De er så vakre, fatene dine:) Nydelig og så morsom idé! Har sett på koppene dine med lys i tidligere, superfine:) Tusen takk for så koselig kommentar på bloggen min:)

    SvaraRadera
  14. Eva, såg först nu att du lagt upp bilder på allt det fina jag fick. Blev verkligen jätteglad!! Gjort med hjärta o kärlek:-) kommer vårda fatet ömt... Presentkortet är dock för länge sedan upphandlat:-)kramar

    SvaraRadera