söndag 24 mars 2013

Lite av varje...

När tiden inte riktigt räcker till så blir det fotandet och bloggandet som får stå tillbaka. Idag fick jag en liten påminnelse av en läsare att det bara står "Korsetter för hela slanten, varje gång hon går in och tittar. Jag har haft ett utkast liggande och med den puffen kom jag äntligen till skott.
(Så varsågod Lissan, här kommer väskorna:)

Min goa vän och scrapkompis Eva har lärt mig göra dessa väskor och jag niger och tackar...de är lätta och sååå roliga att göra.


 
 
Hittade ingen passande blomma eller dekoration så då tillverkade jag en egen...

 
 
 
 Fjärilen från Memorybox lånade jag på vår senaste scrapträff, den blev en riktig favorit och hamnar på den egna önskelistan.
 
En liten välkommentilllivettavla....
 
 
En kortvikning som jag blev nyfiken på inne  hos Mayas hobbyblogg
har jag också testat....den gillade jag! Hon är så duktig på att göra tutorials som är enkla att följa.
 
 
HUS...
På TGR hittade jag dessa lådor som jag klätt och gjort till små hus...ska bli påskpresenter med blandat innehåll:)till små påskgubbar och gummor. Har fler på gång...
 
 
 
Dessa påskglada papper som tom glittrar hittade jag hos min "lokala handlare" Linda på Baronens present och hobby.
Kycklingarna som är lätt fastlimmade att vakta huset fanns också på TGR
 
Den här veckan ska jag avsluta mina utvecklingssamtal, genomföra de sista delproven av de Nationella proven i svenska för mina 31 treor, fira påskhelg med mina nära och kära och sist men inte minst ska jag åka på...
Stockholm scrap and pearlevent...en gigantisk träff som jag verkligen längtar till....
 
Passar på att önska er alla en fin skön påskhelg!



21 kommentarer:

  1. Gillade dina väskor... hur läckra som helst! Söt liten tavla och härliga påskhus :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såå mycket fint du skapar.. Gillade verkligen de fina väskorna. Fjärilsdien var jättefin. Blev jag med sugen på.. Hur stor är den?
    Tavlan var söt. Blir nog föräldrarna jätteglada över..
    Gillar de små påskhusen med.. Härligt glada färger.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fjärlien är ungefär 6x5cm, riktigt fin tycker jag.
      mvh Eva

      Radera
  3. Dina väskor är så fina och du har dekorerat så smakfullt.
    Gillar din härliga tavla och kortet också men mest av allt gillar jag dina hus, de är underbara!!! Det blev supersnyggt med wellpapptaket på.... Snart är det dax att åka till Sthlm och jag läääängtar jag med :) Önskar dig en fin vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  4. Toppen fina alster , underbara ......... blev nyfiken på den nya kortvikningen du hade gjort måste nog kolla ..........

    Ni kommer få en fantastisk helg i Sthlm , är avis ...........

    Glad Påsk
    //annel

    SvaraRadera
  5. Wow vad mycket fint. Väskorna är toppenfina och även det andra. Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Mycket fina väskor! Var kan man få tag i en tutorial möjligen?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag har frågat min scrapkompis Eva....den ursprungliga väskan finns hos Splitcoaststampers och heter Totally totebag. Men med de måtten blir väskan väldigt liten och Eva har ritat om dem...du får testa.
      mvh Eva

      Radera
    2. Ska kolla upp det...tack! :)

      Radera
  7. Så mycket fantastiskt att spana in och bli inspirerad av - tack! Den blommiga väskan är en klar favorit. :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kikar in för att önska dig en underbar Påskhelg och lite ledighet. Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  9. Wow vad mycket fint du har gjort, Väskorna var ju hur snygga som helst! Önskar dig en trevlig helg och en Glad Påsk. Kram Anneli

    SvaraRadera
  10. Har också kollat in korsetterna många ggr... Åh vad mycket fint du har gjort sen dess!!! Blir jätteinspirerad och längtar t Stockholm - hörs nästa vecka! Glad Påsk och skönt lov! Kram

    SvaraRadera
  11. Men Eva vilka fantastiska väskor, bara älskar dem!
    Jätte fint allt du gjort, gillar de färg glada påskhusen.
    Önskar dig en riktigt fin och glad påsk!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  12. Oj, så mycket du har producerat! Jag önskar att väskorna fanns i en mer tålig variant... gillar dem skarpt och skulle gärna ha en sån till vardags. Den med rosa rosor är en absolut favorit.

    Och påskhusen - skulle flytta in direkt i ett av dem och ha det andra som granne ;-) Man blir ju så glad bara av att se färgprakten. Älskar dem, med kycklingar och allt.

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  13. Så mycket fint du har proucerat,,
    Så kul titta in i din blogg få en massa insperation.
    Gillade "En liten välkommentilllivettavla" så söt..

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kraaam Annel

    SvaraRadera
  14. Tittar in för att säga hej och önska dig en underbar helg! Vet att du har mycket runt omkring dig nu i skolavslutningstider men snart blir det lååååångledigt, vad skönt!

    Hoppas att allt är bra och att du njuter idag njuter av sol o värme. Kanske ska du oxå på bröllop.....#ler

    Stora kramen från mig till dig
    Veronica

    SvaraRadera
  15. Är på en av mina allt mer sällsynta bloggrundor fast jag har faktiskt varit inne & sett allt detta fina tidigare men tydligen inte kommenterat - ibland räcker inte orden till alla gånger ;)
    Väskorna var verkligen supersnygga!
    Hoppas allt är bra med dig & att du pysslar för fullt även om tiden inte räcker till till bloggandet :)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  16. Vore roligt om du ville var med i julkortstävlingen jag har min blogg. I potten ligger 3st presentkort till PY Hobby butiken. 1:a 300kr, 2:a 200kr, 3:e 100kr …Vinnaren utses av oss på PY Hobby!
    Tävlingen pågår hela september, välkommen till min blogg läsa mer om …Kraaaaam Anneli

    SvaraRadera

  17. Önskar dig en riktigt mysig & God Jul
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  18. Men vilka söta väskor! Har aldrig sett sådana förut och de ser verkligen avancerade ut! Funkar de så att man kan ha saker i dem också eller är de bara prydnad? Tänkte att det kunde vara gulligt att ha blommor i, antingen i plast eller riktiga :)

    Jag har precis startat en ny scrapbookingbutik online - honeybunny.se och skulle behöva lite expertråd från någon som dig. Om du har tid och lust så får du jättegärna kika in på vår sida och ge lite feedback om vad du tycker om våra produkter, om du saknar något eller om du vet några produkter/märken som du skulle vilja se i vårt sortiment. Som tack för hjälpen så skulle jag vilja ge dig 20 % rabatt på ditt första köp. Maila mig dina tankar på så skickar jag dig din rabattkod :)

    // Frida

    SvaraRadera