onsdag 7 december 2011

Lite juligt igen...

Ja, så mycket hinner jag inte med just nu, hektiskt värre i skolan, men då och då måste jag sjunka ner i pappersträsket...för mig är det terapi...eller mindfulness, som någon sa.
Kikar runt i andras bloggar gör jag när jag inte har tid eller orkar skapa själv. I Maud's Hobbyblogg hittade jag dessa ljuvliga pulsvärmare som jag beställde men knappt vågar använda för de är sååå vackra.
Självklart har jag använt dem liiiite och de värmer så gott!

Precis som Susanne  som har en fantastisk blogg, så har jag också hittat Randis ljusask. Hennes tutorials har jag använt många gånger.

Evas pysselsida har jag gett mig inspiration till den lilla ljuspåsen som är en bra present.
Även Alva (barnbarnet) har gjort en, men den är lite hemlig...för det ska nog bli en julklapp....

Nu jular vi väl vidare....


13 kommentarer:

  1. Jadå, vi har julat ikväll, Emelie,Helén och så jag förstås. Ljuspåsen är suverän, har själv en klar till julklappslek på söndag. Hur var det nu? Var pulsvärmarna sticksiga?

    SvaraRadera
  2. Vad mycket vackert du bjuder på. Om tiden räcker till skall jag också göra ett sådant fint ljuskort. Ha det så gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Så vackra pulsvärmare. Behövs verkligen nu. Och ljusasken är också fin. Roligt att du gjort ljuspåsar också. Förstår att det är tempo i skolan nu. Huajaj !! Glad att slippa. Var i Åbyskolan i måndags hos två av barnbarnen. Nä...jag saknar inte det. Snart har du jullov !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Såå vackra saker du gör! Tack för hjälp & inspiration - har fått till en påse på egen hand... Problem m bloggen så inga bilder än Kram, Lena

    SvaraRadera
  5. Här var det många vackra saker att titta på idag! Ditt bruna ljuskort blev en riktig favorit. Mycket vackert!

    Kramar, Outi

    SvaraRadera
  6. Wow, så mycket vackert du bjuder på. Dina askar och ljuspåsen är så fina. Ha en riktigt mysig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Sådana värmare vill jag oxå ha.....otroligt söta!!
    Dina askar är superfina och så snyggt detaljerade!!

    Angående din sax, är du hemma under morgondagen så kan jag kanske komma runt dig? Jag har den fortfarande i "säkert förvar" här hos mig.

    Önskar dig en jättefin 3:dje advent
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  8. Ja, det är verkligen fina pulsvärmare. Vilka fina saker du gjort. Underbara. Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Hej hej.... underbart fina pulsvärmare men dina alster går inte av för hackor de heller. Jättefina ljuskort och man ser att Alva har fått ditt pysslearv hennes present kommer att bli mycket uppskattad. Önskar dig en skön vecka
    Många kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Hej Eva!
    Har njutit en lång stund av alla dina vackra alster du har gjort sedan jag var här senast (för evigheter sen...)
    Kommer snart tillbaka, för här kan man verkligen tanka inspiration, du är så duktig!!
    Kramar Annelie

    SvaraRadera
  11. Ljus askarna är ljuvligt vackra.
    Perfekt gåva när man går bort till sina vänner.
    Kram Louise

    SvaraRadera
  12. Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR. Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Åh, så fina pulsvärmare! Det är klart att du ska ha dem på dig - de är ju både eleganta och varma. Och dina scrappade alster är så fina, som vanligt! Jag njuter av att se det som du skapar. Vill passa på att önska dig en fin jul - och ett skönt jullov! Kram!

    SvaraRadera