torsdag 29 december 2011

LO...ja faktiskt och Tag in a card

En ny canvastavla till barnbarnets rum, har stått på min börgöralista ett tag och nu när tid, lust och inspiration har infunnit sig var det bara att sätta igång....
När Alexander i somras fick göra sin premiärtur i familjens båt och jag samt farmor fick följa med, var ju självklart kameran där också. Satt som ett litet ljus gjorde han....och fångade alla nya intryck.

Tag in a card, ja så kallar fantastiska Marianne denna kortvikning som jag så länge har varit sugen på att testa. Denna kvinna delar med sig av det mesta hon gör, så givetvis finns där en tutorial. Har ni inte hittat till hennes blogg så rekommenderar jag absolut ett besök .
Detta kort består av tre delar, en liten ask, en ficka och en tag. Det ser avancerat ut men det var busenkelt.

Fickan med sin tag kan man liksom fälla ut, den sitter fast med en brad...
"Tagen" går sedan att dra ut och där kan man ju ev skriva någon hälsning.

Till sist vill jag förstås passa på att önska alla ett
Nytt Gott scrapÅr!

13 kommentarer:

  1. LOn/tavlan är helt underbar och färgerna är så härliga ihop!
    Kortet med tagen är så fint... Har aldrig sett ett sånt här "tag in a card" tidigare! Ska genast kila vidare in och kika hos Marianne!!
    Hoppas du får ett gott slut på året och jag önskar dig oxå ett gott nytt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Underbar canvas tavla , man börjar nästan längta lite efter sommar o värme ..........

    Ska bli spännande att få se detta kort !!!!!!!!

    Gott slut gott nytt
    Kram

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Åhhh Eva, vilka fina saker du visar här!!!
    ÄLSKAR verkligen kortet och din LO är oxå jättefin!!!!! Jag har många båtbilder som ligger här hemma. En del har blivit til LO och andra ligger och väntar. Vi har båt och det brukar bli en hel del rundor ut på sjön under den rätta säsongen. Sjöbilderna brukar alltid bli så bra och det är så roligt att göra grejer av dem. Hoppas att det blir många rundor under 2012, både för dig och mig.

    Önskar dig en härlig nyårsafton med det som du ska ta dig för och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

    PS. Angående ditt inlägg på min blogg; Eftersom du gillar blåsten så har du ju valt ett bra ställe att bo på, för ute på Ängö så blåser det ju väldigt ofta...fniss

    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  4. Underbar Lo. Vilka passande papper till fotografierna. Ditt kort är med så fint. Har testat denna roliga vikning. Hon är superduktig Marianne och fantatisk på att dela med sig. Önskar dig ett Gott Nytt År och ser fram mot att få se fler fina alster hos dig. Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vacker tavla fint med alla små vimplar.När man ser dessa kort längtar man till sommaren. Ha det så gott.Önskar dig ett Gott Nytt År. Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Underbar LO, Maja pappren är perfekta till detta. Kortet är också underbart. Ha det så bra och Gott Nytt År önskar jag dig med. Kramar Katarina

    SvaraRadera
  7. Mmmmmm så mycket fint ögongodis, du är fenomenalt duktig Eva!!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  8. så vacker canvastavla med många fina detaljer du imponerar varje gång!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt kreativt År!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Gott Nytt År! Jag har verkligen inte varit någon flitig bloggare den senaste tiden, fattar inte hur småbarnsföräldrar hinner med sånt =). Här fick jag en bra idé till ett kort till vännen som tar sin examen snart. Du utlovade ju att det var busenkelt så jag ska säkert fixa det. Tack för finfin inspiration.

    SvaraRadera
  10. Så vackert och spännande kort du har gjort . Och vackra färger. Din tavla fick mig att längta till kära stugan i Bergkvara. Är det lång tid dit eller går det lika fort som hösten gick ?? Kram och njut sista lovdagarna nu. //Eva

    SvaraRadera
  11. Men vilket fiiint kort!
    Den vikningen måste jag absolut testa!
    Tokgillar din färgkombo, det är helt ljuvligt!

    Och jättefin LO...den får mig att längta till sommaren. Men eftersom vi har typ vårväder nu så borde det väl inte dröja så länge?! ;)

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  12. Godt nytt år!
    Et aldeles nydelig kort du har laget.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvaraRadera
  13. Gott Nytt År vännen och hoppas vi kommer att träffas igen på någon träff.
    Många kramar Eva

    SvaraRadera