måndag 30 juli 2012

Av en man för män....


Jag fick en lite annorlunda beställning....när jag uppvaktade min dotters sambo med ett kavajkort. Jubilarens pappa blev tokförtjust i detta och beställde bums till "sina gubbar". Vi börjar med tio, tyckte han.

 

Inspiration till mitt första kavajkort fick jag i min kära vän och kollega Annettes blogg. Det var också hon som tipsade mig om en utmärkt tutorial.
Med fria händer angående färgval var det bara att sätta igång och jag har försökt att variera mig så gott det går....
 




I söndags var Alva (barnbarnet) och jag som säljare på årliga Pataholms kulturdag. En plats som finns i mitt hjärta sen jag var liten. Tyvärr  inte vädret med oss så länge denna dag, men lite sålde vi i alla fall.
Nöjdast var nog Alva som hade bakat små bärpajer och sålde alla:)



Känns bra att äntligen fått till ett blogginlägg...har varit usel på det denna sommar och även riktigt usel på att kommentera hos er andra. Nu får det nog bli skärpning!
Passar på att önska er alla fortsatt skön sommar!

 

8 kommentarer:

  1. Ojoj vilket jättejobb med kavajkorten, men läckra blev de!! Så kul att de blev så omtyckta att du fick en storbeställning!! :-)
    Lät kul med Pataholmsdagen, synd bara att vädret var dåligt...
    Idag var första jobbardagen efter min semester och jag tror alla människor var inne i stan idag... har varit massor att göra!!
    Hoppas du får några härliga dagar till innan skolstart!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka underbara kavajkort! Du är en riktig konstnär. I år blev det inget besök i Pataholm för min del, men det såg lockande ut. Kram!

    SvaraRadera
  3. Men va dumt...nu missade jag ju Pataholm, jag som hade tänkt göra ett besök där i år! Vad kul för Alva att hon sålde så bra. men hon är ju oxå så sockersöt så vem kan motstå hennes grejer!!

    Vad roligt med en beställnng från den manliga sidan! Och herregud vad många du har gjort. Himla snygga allihop. Hade säkert varit jätteläckra på riktiga män oxå.....hahahaha

    Du,visst nämnde väl du att du hade en kanot? Om så är fallet så undrar jag om man möjligtvis skulle kunna få låna den för en liten tur med dottern någon dag i veckan eller nästa.(Ja, jag ska inte plantera i den....fniss)

    Ha det gott goa du!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket jättejobb du har gjort med korten!!! Och så otroligt snygga de blev. För mig tar det evigheter att göra ett enda... Har du använt minimagneter till att stänga kavajerna? Jag har letat men inte hittat riktigt små magneter, så vore tacksam ifall du har något tips.

    Nästa år vill jag nog besöka Pataholm på kulturdagen. Vore kul att se dina fina saker på riktigt. Sen känns det lite nostalgiskt för jag for omkring utmed östkusten när jag var yngre och hade en pojkvän som semestervikarierade som fotograf på Nyheterna i Västervik och Oskarshamn:-)

    Ha det bäst!
    Kram Outi

    SvaraRadera
  5. Tur att den här mannen slipper välja för de var så superfina allesammans. Inte blir det nåt bloggande här heller. Just nu sover "lilla söta" i min säng och då blev det en stund över. Hoppas att du som jag njuter av ledighet även om vädret inte alltid är det bästa. Snart nog tar vardagen vid. Kramar från din kollega.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig beställning :) härligt att bli uppskattad!
    Underbara kavajkort.

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  7. Kavajkorten är helt underbara, måste få lära mig.
    Missade tyvärr Pataholmsdagen.
    Kram Lissan

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga kort - vill också lära mig! Dålig med bloggande här med och ingen marknad blev det heller... Ser fram emot scraphösten! :-)

    SvaraRadera