onsdag 4 maj 2011

Min egen

Ofta när jag testar något nytt inom scrappingen så har jag fått idéen eller en tutorial från någon blogg eller annan sida på nätet. Men den här lilla postithållaren har jag faktiskt knåpat ihop med mina mått och tankar. Perfekt om man har lite spill som man gillar, men som kanske inte räcker till så mycket.
Om någon vill prova så kommer här mallen, som är mer sällsynt än vacker. Bara att skära till, biga, runda hörnen om man vill och dekorera efter smak och tycke. Jag valde att göra det ganska sparsamt, för hållaren är ju inte så stor och jag gillade papperna och då får de tala för sig själva.Till låsning har jag här använt spellbinders och brads, men det funkar med en blomma eller en knapp, för det blir ju ingen större belastning om man bigar riktigt. 
Måtten på de mönstrade papperna har jag inte skrivit, men jag brukar oftast göra dem 1cm mindre än måtten jag får på de olika bitarna.


11 kommentarer:

  1. Hallo Eva,

    Geniet bij jou ook heel erg, want je hebt een schitterend mooi blog. Leuk om jjou berichtje bij mij te lezen en zie je graag voorbij komen hoor.

    Warme groetjes,
    Anita

    SvaraRadera
  2. Du är helt enastående på att göra saker ......
    Måste tala om när jag var på stan här om dagen jo vad hittade jag då ---- billiga öronhängen som jag köpte och gjorde om till charms Tack för tipset .....

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har kikat runt i din blogg - så mycket vackert du har gjort!!! Att göra om billiga smycket till charms var en toppenidé, tackar!!!

    SvaraRadera
  4. Du kan verkligen det här med att göra små användbara saker.... de är jättefina dina post-it förvaringar... Tack för mallen!!! Nu behöver jag ju ej låna dina orginal :)
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Väldigt fina, jag tar gärna med & sparar i min idébank :)
    Trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Titta gärna in hos mig när du har tid, där finns nåt till dig om du vill ha :)

    SvaraRadera
  7. God morgon vännen.
    Om du går över till min blogg så finns det något till dig.
    Hoppas du blir glad.
    Många Kramar Louise

    SvaraRadera
  8. Så söta postithållare, så bra du har lagt till mallen!Har sett dom tidigare i andra bloggar men ingen mall. TUSEN TACK! Ska testa göra denna någon dag!

    Kraaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  9. Tack för inspirationen! Mycket bra gå-bort-present =).

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Fick tips av Anneli om din sida och dessa post-it.
    Mycket fint du gör. Jag tackar för den mallen, har gjort 3st. Det går ju fort göra dom. Gillade stafflikortet med post-it på så nu måste jag testa det också.
    Tack för inspiration
    Kram//Y

    SvaraRadera
  11. Idag har Marie och jag pysslat och det blev en post-it-hållare. Bra nybörjarscrapping!

    SvaraRadera