onsdag 25 maj 2011

Uppdrag...

Har fått den stora äran att skapa något av PIONdesigns papper till Pysselgalen. Jag har använt  Rosa fjäril från Minnenas ateljé och Lila prick från Sagan om våren.
Det var svårt att välja cardstock till dessa ljuvliga papper och jag blev inte helt nöjd med mitt val, tyckte det blev lite för dominant, så de fina papperna kom inte riktigt till sin rätt.
Eftersom jag gillar nya kortvikningar testade jag detta sk tryllekort.
Stämpeln är Tea cup fairy, en digi från Mo manning. Den här gången målade jag med distresser, något som jag inte är särsklit bra på, men det passade liksom bäst.

Metallbradsen, (finns också hos Pysselgalen) som man delvis gör själv tillhör mina favoriter. Den lilla ängeln har nästan blivit mitt signum, älskar att göra dem och hänger dem på många av mina alster.
Innuti kortet gjorde jag så lite som möjligt, för att dessa härliga papper skulle komma till sin rätt någonstans.

Beskrivningen till kortvikningen hittade jag i en av mina favoritbloggar StampARTic under April 2011.

4 kommentarer:

  1. Oijoi det är så söt! Den lilla ängel är vacker.

    SvaraRadera
  2. Äntligen kan jag kommentera igen. Vilket elände när det krånglar. Kortet som du har gjort är så vackert ..och så fick jag se väskorna och blev förtjust i dem. Och även kaffekoppen, som var en trevlig presentidé. Du gör verkligen fina saker.
    ha det gott från Eva i Nickebo

    SvaraRadera
  3. Underbart, superfint och pappren är ju bara så fina. Så söt stämpel också. Din tekopp var ju bara för fin så kul ide och göra ett ljus av det och det blir ju en perfekt present.
    Önskar dig en trevlig helg
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Ett sånt underbart vackert kort! Jag har just kollat igenom hela din blogg, och ALLT du gör är jättefint. Din stil faller mig verkligen i smaken, så jag kommer att titta in igen för att tanka mängder av inspiration :)

    Kram, Outi (vaktmästarn)
    http://pappersgalen.blogspot.com/

    SvaraRadera