tisdag 12 juli 2011

Sommarscrap...

Ja, så kan man kalla vår träff som jag och mina kollegor från Trekantenskolan försöker att få till varje sommar. Här varierar vanan...en del scrappar ofta, några bara när vi träffas så här och en har premiär. Eftersom jag av någon konstig anledning har mest grejer brukar vi vara hos mig....

Nettan pysslade med layouts och Mona-Lisa jobbade först med ett dopkort.


Resten av oss donade med påsar och väskor .....


....och till sist med de lättgjorda men användbara och fina trekantsaskarna som jag lärde mig vikningen på en gång när det var scrapträff hos Hannas pysselstuga.


Ska nu med hjälp av bilderna nedan försöka  förklara hur man gör en sådan ask. Himla bra att använda spillbitar till den.
Jag brukar använda dubbelsidigt papper för att få asken fin på såväl utsidan som insidan. Ta en bit som är rektangulär, fin form får man om man tar längden gånger bredden ex 20X10 cm...   24x12....30X15  men det är inte jätteviktigt.
1. Biga mitt på längden.
2. Mät ut mitten högst upp på kortsidan och längst ner på kortsidan.
3. Biga från mittpunkterna till mittenvikningen.
4. Vika alla dina bigningar och vik ihop asken.
5. Chalka gärna alla kanter...blir snyggt!
6. Vik ihop och gör hål på sidorna, trä band igenom och sen är det bara det roliga kvar...dekorationer. Lätt som en plätt!



Tror nu inte att vi är flitiga precis hela tiden, vi hinner fika, äta och snacka en hel del, men när vi pysslar är det bara nån som småpratar lite för sig själv, en och annan liten kommentar fälls, men annars är det förunderligt koncentrerat och ett kreativt behagligt lugn.



6 kommentarer:

  1. Eva din fantastiska människa! Ni måtte haft det super roligt! mvh Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tradition du och dina kollegor har att träffas och scrappa ihop!! Låter som ni har det jättemysigt och kul! Så mycket fint ni hann med oxå... :-)
    Kram, Pillan

    SvaraRadera
  3. Såå trevligt det ser ut !!! Jag längtar efter en scrapträff, det ger så mycket inspiration. Trekantsaskarna är jätteläckra. Du är duktig på att dekorera det du gör. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med scrappträff :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Åh vad trevligt ni ser ut att ha det & vilken kul tradition!
    Tack för beskrivningen till dina fina trekantsaskar, det måste jag försöka mig på nån gång jag med!
    Trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. hej Eva! Så kul att du hittade till min sida!
    Ni ser ut att ha riktigt trevligt, det är ju så roligt att scrappa tillsammans!
    Så snygga trekantsaskar, måste nog testa på en sån! tack för beskrivningen!
    ha det gott och var rädd om dig1
    kram lene

    SvaraRadera