fredag 1 juli 2011

Varmt lycka till...

Idag har Sandra/Pysselgalen och Maria/Droppen nyöppnat sin butik, nu på Larmgatan i Kalmar. Självklart var jag ju nyfiken och ville premiärkika. De har verkligen hittat en liten fin lokal som föll mig i smaken direkt och jag önskar nu dessa kreativa kvinnor all lycka till med affärerna.
Så här lär den kloke HC Andersen ha sagt:
"Att leva är inte tillräckligt,
solsken, frihet och
en liten blomma
måste man också ha"
Solsken har de fått, frihet också eftrsom de nu är sig själva , och flera var vi som uppmuntrade med liten blomma idag.

Vem som yppade dessa kloka tankar har jag ingen aning om, men
jag gillar dem.

               


Mer lycka till.....
Imorgon gifter sig och Julia och Menne, till bruden är jag faster och brudgummen är sen många år tillbaka mycket nära vän till mina barn och vår familj.
Som bröllopsgåva har de önskat pengar till en resa och vad föll sig mer naturligt för mig än att fixa en liten resväska och lägga bidraget i.

Självklart finns det i väskan även en liten personlig hälsning till de unga, men den behåller jag för mig själv...
Skön helg önskar jag er läsare!


8 kommentarer:

  1. Så fina saker du gjort till Sandra och Maria!! Själv kom jag tomhänt dit... men gick därifrån med lite mer! ;-)
    Bröllopsgåvan är så fint gjord!!
    Ha en härlig helg!
    Kram, Pillan

    SvaraRadera
  2. Du är helt galen!!! Underbara alster och resväskan till brudparet är bara såååååååå fin, och så smart med resväska till bidraget. De kommer bli överlyckliga för den.
    Önskar dig en skön söndag med mycket sol och värme
    kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du har gjort. Resväskan till brudparet är bara så fin.Jag har själv gjort en resväska till min son som har fyllt år. Jag blev så inspererad när jag såg din. Ha det så bra. Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Får man en sån fin väska om man gifter sig? Det är nästan så man blir sugen, men som vi sagt tidigare: -Man tar bara gift en gång =).
    Har planer på att ta mig in till Pysselgalen under veckan, tittade bara i fönstret igår. Kramiz

    SvaraRadera
  5. Vilka fina presenter du har gjort!!
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Hej
    Vad fint du har gjprt till Sandra o Maria kanon.....

    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig men jag kan inte din mailadress i min blogg står min mailadress skriv något till mig så får jag ju din ( det är bara en fråga jag har till dig )

    Kramar från Drag

    //anneli

    SvaraRadera
  7. Underbara alster så glada dom måste ha blivit över dem. Då är så påhittig det blir så vackert allt du gör. Så synd att du inet kunde följa med til Borås.

    Kraaaaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera
  8. Så jätte fina blomkrukor.
    Vilken rolig grej.
    Väskan och askarna va med super fina.
    Kram Elin

    SvaraRadera