söndag 18 mars 2012

Inte så gott om tid...

Är just nu inne i min mest intensiva period i mitt arbete. Som lärare gör jag i ett speciellt datasystem, skriftliga omdömen på mina elever. Efter det drar jag igång med mina utvecklingssamtal, en i mina ögon mycket viktig stund och där gäller att vara skärpt och fokuserad till hundra procent.
Så mycket tid eller ork blir det inte över till pappersträsket men jag har i alla fall färdigställt en del påbörjade alster och det känns ju alltid gott.

Den här vikningen är jag speciellt förtjust i och även fågelburen som jag köpte starx före jul men inte testat....
Att sätta fågeln i buren finns inte i min värld....
Ett annorlunda uppdrag fick jag av en kollega som ville ha "ett kort med bara framsida" för det skulle sitta i en ram. Det skulle vara dova färger, gärna åt brunt, begie och något inslag av mörkrött, nästan vinrött. Gjorde två...så får vi se om något passar.
Kanske är rosen för ljus....

De fina blommorna har jag fått av Anneli M som har otroligt mycket vackert i sin blogg. Kika gärna in där!
Önskar alla en ny vårvecka...

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga kort du har gjort!! Hoppas du hittar i alla fall små stunder till återhämtning mitt i all skolstress!! Snart är det sommarlov igen... ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Superfint kort!!!
    Ja, jag vet vad du talar om..kan hålla med dig om att det nu börjar en stressig period. Men som Pillan sa...snart är det sommarlov!!

    Ha en underbar vecka vännen!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  3. Fina kort o vikningar och färger , gillar det med fjädrar på ...................

    //anneli

    SvaraRadera
  4. Såå fina kort båda två hon får nog svårt att bestämma vilket hon skall ha. Så snyggt det är med fågelburen. Ha det så gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Så fina kort med roliga vikningar du har gjort.Snyggt med fågelburen. Hoppas du får lite tid ibland till pyssel och avslappning. Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Lovely! Förstår att kollegan fick svårt att välja, de var ju lika fina båda. Just nu är pysselnivån 0, vilket är helt fel enligt rådande forskning men vad gör man när alla omdömen ska skrivas
    :(.

    SvaraRadera
  7. Underbara kort. Fina detaljer, färger o dekorationer. Lycka till med alla utvecklingssamtal. Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Wow så vackra kort. Du är helt makalös på att göra dom mest vackra kort man kan tänkt sig.
    Å vilken tur att du inte sålde fåglen ;o)
    Kram Louise

    SvaraRadera
  9. Woow så många och fina kort, min favorit blev det andra med det vackra vinröda hänget, bara såååå snyggt!
    Hoppas tiden räcker till för lite avkoppling med pyssel.
    Må så gott!
    Kramar

    SvaraRadera