söndag 26 juni 2011

Tradition, när den är som bäst!

I stort sett hela mitt liv (med undantag från tonårsperioden) har jag firat MIDSOMMAR på samma ställe och på samma sätt. Låter ju tråkigt egentligen och inte likt mig...jag är ju Tvilling och då vill man ha variation.
Men INTE midsommar, då vill jag ha;
Dans med små nära och kära...
Smaskigt fika är lika viktigt för mig
som sillen och nubben är för andra...
Dottern Mia hade lagt ner sin själ i jättegoda kanelbullar
och jag min i jordgubbspaj/tårta.
Det ÄR midsommar för mig!

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar haft det ....dans, bullar och så den smarriga jordgubbstårtan.......mmmmm
    så mycket gott ....

    Syns på Torsdag , oj vad kreativa vi skall vara då .................

    //anneli

    SvaraRadera
  2. Vissa traditioner vill man ju ha :) Det ser verkligen ut som ett härligt midsommarfirande tillsammans med barn och barnbarn... din jordgubbspaj ser riktigt smarrig ut... MUMS!
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Håller med dig...traditioner ska man vara rädd om. Det är en trygghet på något sätt !!! Jordgubbarna är ett måste till midsommar, i vilken form som helst.Gottgott !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Ser ut & låter som en perfekt midsommar!
    Tycker absolut att du ska hänga på julkortsutmaningen, det var faktiskt riktigt kul att plocka fram julpapprena igen :)
    Ha det bäst!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Vad ni är vackra allihop. Men med en sån underbart vackert farmor/mormor kan det inte bli något annat.Ni ser ut att ha det så mysigt och det är väl så här det ska se ut från bilder från ett midsommar kalas.

    Ha det bäst så syns vi på torsdag. Varmt välkommen. Kramar i massor.

    SvaraRadera
  6. Midsommar med barnbarn, kan det bli bättre? Nu har jag oxå den erfarenheten =).

    SvaraRadera
  7. Håller med dig man ska hålla på traditioner .
    Vilken smarrig jordgubbspaj...mums :-))

    Tack snälla du för dina gulliga ord inne i min blogg - det värmer massor! ♥

    Har semester nu njuter varje dag av min ledighet, så gott när man äntligen får lite tid över till att scrappa.

    Kraaaaaaaam Anneli

    SvaraRadera